«Цікавий світ
тварин”
(Екологічний проект
«Збережемо природу довкілля»
1 клас)
Єрємєєва К.Д.
Вихователь Г П Д
Новомиколаївська
СЗШ №2
Верхньодніпровський район
смт.Новомиколаївка
2016 р.
-1-
1.Програмовий зміст
Продовжувати збагачувати і уточнювати знання дітей про
свійських і диких тварин – зайчика і
кролика. На основі порівняння між собою: спільні ознаки: зовнішній вигляд, їжа, повадки і відмінності між ними: зайчик –
дика тварина, міняє колір хутра на зиму (білий), кролик колір хутра не міняє, живе в клітці, за ним
доглядають люди. Дати дітям уявлення і знання про моральні категорії:
співчуття, добро, добрі справи, взаємодопомога. В ігровій формі за допомогою
набутих знань, загадок, логічних вправ закріпити знання дітей про числа і цифри
в межах 10-ти, величини –
короткий, довгий, маленький – великий, колір – сіренький, біленький. Для
розвитку мовного апарату закріпити знання про поняття куций – короткий.
Розширення словникового запасу: хрум-хрум, трусь-трусь-трусь, заєць,
зайченятко, зайко, кролик – кроленятко.
Вчити виразно розповідати вірші, інтонаційно передавати їх зміст, виявляти при
цьому поняття «жартівливі вірші», отримання позитивних емоцій.
Під час
рухливої гри розвивати вміння
співвідносити, узгоджувати дії, рухи зі словами гри, дотримуючись правил
гри.
Виховувати у дітей бажання допомогти
всім, хто потребує допомоги, дбайливо відноситися до тварин, природи рідного
краю.
-2-
- Діти,
сьогодні у нас незвичайний день, до нас
в групу продовженого дня завітали гості:
заступник директора з виховної роботи школи
та учні 2 класу. А ще дітки до
нас сьогодні надійшла телеграма з таким
текстом: «Рятуйте! Рятуйте! Всіх боюся і
сумую! Дорога до мене позначена вказівними стрілочками».
(Діти за вказівними
стрілками виходять з класу, піднімаються в актову залу, доходять до кущика на якому лежить загадка)
- Діти,
подивіться, вказівні стрілочки довели
нас до якогось незвичайного куща. Це, мабуть, чиясь хатинка, а на ній
якийсь лист. Це загадка. Якщо відгадаєте її будете знати,
хто тут живе:
У полі, в лісі, навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки
Відгадайте, хто я такий?
(Зайчик)
- Діти,
то як ви думаєте? Чия це хатинка?
- А чому
зайчик тут живе? (Бо усіх боїться)
(Вихователь бере
«зайчика» на руки, який весь час тремтить, гладить його, заспокоює)
Не
бійся, зайчику, ми - твої друзі, отримали телеграму і прийшли тебе розважити, щоб ти не
сумував і нікого не боявся.
А тепер,
діти, давайте привітаємося з зайчиком.
-3-
-Який
наш зайчик?
(Шубка м’яка, пухнаста,
вушка довгі, хвостик куций, очки круглі)
-Чому
зараз в зайчика шубка білого кольору?
-Чому його хутро змінило свій колір?
(Легше ховатися від
ворогів, не так помітний на білому снігу)
-Кого зі
звірів зайчик найбільше боїться?
(Вовків, лисиць)
-Давайте
розважимо зайчика жартівливими віршиками про зайчика?
-А які
це жартівливі вірші?
(Коли від
розказаного весело, смішно)
(Розповіді дітьми
віршів)
Гра на
увагу (з фізкультурною хвилинкою)
«Так чи
не так»
Вихователь.
-У
зайчика ось такий хвостище. Так чи не
так?
-У
зайчика кругленький, горбатенький ніс.
Так чи не так?
-У діток
ось такі довгі вушка, як у зайчика. Так чи не так?
-У діток
ось такі хвостики куценькі. Так чи не так?
-У
зайчика лапки швиденькі. Так чи не так?
(Діти показують як
зайчик швидко бігає, ховається від ворогів)
-
Зайчику сподобалось з вами гратися. Мабуть вже зайчик зголоднів? А що
любить зайчик їсти?
-4-
(Травичку, кору з
дерев, капусту, моркву, коли забігає в
городи, посаджені людьми)
-А саме улюблена яка їжа в зайчика?
(Морква і капуста)
-Давайте погодуємо зайчика і настрій в нього буде кращим і не треба бігати йому шукати
собі їжу і когось боятися.
(Діти годують зайчика, потім прощаються
з ним)
-Діти, скажіть, будь ласка, а зайчик це дика чи свійська
тваринка? Чому?
(Дикі тварини живуть у лісах, свійські біля людей)
-А на яку свійську тваринку дуже схожий зайчик?
(На кролика)
-Дітки, а я вам принесла живого кролика.
(Заношу кролика в корзинці, діти
розглядають зовнішній вигляд кролика, поведінку, відмінність зовнішнього вигляду кролика і зайчика,
кролику не треба ховатися від ворогів, шукати собі їжу)
-А що люблять їсти
кролики?
(Травичку, гілочки з дерев, капусту, моркву)
-А мій кролик найбільше любить сухарики. І при цьому чути
його «хрум-хрум».
-Я лагідно його
гукаю «трусь-трусь-трусь»
(Діти повторюють ці слова, частують кролика морквою, капустою, сухариками,
наголошую, щоб в кого вдома є кролики, то не забували допомагати батькам їх
доглядати)
-5-
Гра-вправа: Заєць великий, а як говорять про маленьку тваринку? (Ззайчик, зайко, зайченятко),
Кріль
великий, а як говорять про
маленьку тваринку?
(Кролик,
кроленятко)
Дитяча гра «Плутанина»
(Показую відповідну цифру, що
відповідає числу вушок, лапок тварин, діти поправляють, якщо вихователь
«помиляється»)
-Діти,
сьогодні ми з вами зробили добру справу: розважили зайчика, почастували їх смачною їжею. Треба любити, оберігати все
живе довкола нас.
Рухлива
гра «Зайченята», або «Лисиця та зайці»
-Ось
зайчики сіренькі у лісі стрибають!
(Діти стрибають на
обох ногах)
-За
дерева, кущики заглядають чи не йде лисичка?
(Нахиляються,
заглядають під кущик, за кущик)
-І знову
бігають, стрибають, потім втомилися і
сплять тільки вушка із замету стирчать
(Діти присідають,
«сплять»)
-Зайчики, поспішайте, лисичка за деревом – тікайте!
(«Зайчики» тікають,
«Лисичка» їх ловить)
Підсумок заняття.
Комментариев нет:
Отправить комментарий