Основні документи про освіту

Проект нової редакції закону “Про освіту”
На офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України http://www.mon.gov.ua/ в рубриці Громадське обговорення” оприлюднено проект Закону України Про освіту (у редакції після узгодження тексту з робочою групою)
Офіційні коментарі
Це проект рамкового закону, що окреслює систему освіти та повинен означити основні напрями її розвитку.
Проект закону Про освіту задає певну рамку, деталі – будуть вирішені спеціальними законами – Про середню освіту, Про вищу освіту та іншими підзаконними актами.
Проектом закону передбачається, що освіта поділяється на формальну (що потребує ліцензування), освіту неформальну (тренінги, різноманітні курси) та інформальну. Знання, вміння та навички, здобуті у системі неформальної освіти, тобто за організованими програмами, але без ліцензій, акредитації та інших форм державного контролю, можуть бути підтверджені у системі формальної освіти, яка здобувається на традиційних рівнях – дошкільна, загальна середня, позашкільна, професійна, вища, освіта для дорослих.
Законопроект пропонує перехід до 12-річної школи (5 років початкова, 4 роки – базова, 3 роки старша школи, що може бути академічного або професійного спрямування.
Зберігається норма державної гарантії щодо фінансування повної загальної середньої освіти. Повна загальна середня освіта залишається обов’язковою, держава забезпечує її доступність і безкоштовність для всіх громадян.
Важливим акцентом є врегулювання питання малокомплектних шкіл в умовах переходу до моделі фінансування за освітньою субвенцією. Передбачено, що початкова освіта повинна здобуватися якомога ближче до місця проживання дитини. Місцеві органи влади зобов’язані забезпечувати та держава підтримуватиме довезення дітей до місця навчання в базовій школі. Також за необхідності передбачається забезпечення школярів гуртожитками.
Для належного функціонування старшої школи у профільній школі необхідна достатня кількість вчителів та обладнання, тому пропонується за належної інфраструктури та наявності транспорту об’єднання кількох шкіл в одну, яка повинна забезпечуватися місцевими органами влади за державної підтримки.
У законопроекті передбачено можливість збереження навчального закладу за бажанням місцевої громади. У такому випадку, фінансова субвенція спрямовуватиметься на оплату праці вчителів, а всю матеріальну підтримку – харчування, прибирання, оплати комунальних послуг здійснюватиме орган місцевого самоврядування чи громадська організація.
Проект закону містить нові комплексні підходи щодо сертифікації вчителів. За результатами сертифікації учитель отримає можливість підвищити категорію та отримати додаткову надбавку до заробітної плати. При цьому пропонується, що гроші на підвищення кваліфікації будуть отримувати окремі заклади шкільної освіти, а вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію в тих установах чи організаціях, які самі обиратимуть.

Звертаємо Вашу увагу на найбільш вагомі документи, котрі потребують глибокого вивчення для успішного впровадження їх у наступному навчальному році:
·      Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах”;
·      Наказ МОН України від 29.05.2015 № 585 Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня”;
·      Наказ МОН України від 29.05.2015 № 584 Про затвердження змін до навчальних програм для 1–3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”;
·      Наказ МОН України від 30.07.2015 № 826 Про внесення змін до навчальної програми Захист Вітчизни” для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів”;
·      Наказ МОН України від 07.08.15 № 855 Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів”;
·      Лист МОНУ №1/9-253 від 22.05.2015р. “Про структуру 2015/2016 навчального року  та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів”;
·      Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 03 липня 2015 року, протокол № 6/6-20 Про проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання”;
·      Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2015 р. № 1/9-305 “Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році”;
·       Лист МОН України від 05.06.2015 № 1/9-280 “Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році”;
·      Наказ Міністерства освіти і науки від 30.01.2015 № 67, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за № 173/26618 та набрав чинності 6 березня 2015 року “Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів”;
·      Лист МОН України від 10.06.2015 № 1/9-285 “Щодо обов’язкової ділової документації”;
·      Лист МОН України 1/9-354 від 24 липня 2015 року Про тематику Першого уроку в 2015/2016 навчальному році”;
·      Лист МОН України від 14.02.2015 № 1/9-71Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу”;
·      Постанова Кабінету Міністрів України № 533 від 8 липня 2015 року “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України” тощо.

Виходячи із вищезазначеного, серпнева конференція 2015 року має визначити стратегічні пріоритети розвитку освіти, шляхи їх забезпечення, скерувати педагогічну спільноту області до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства, держави, регіону на засадах європейських вимірів якості освіти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий