Година спілкування
Тема. «Поговоримо про
відповідальність»
Мета. Допомогти в розвитку відповідальності,
формуванню в учнів
уміння аналізувати свої
вчинки та риси
характеру, прогнозувати наслідки
своїх дій,
переконати учнів в тому, що людина
відповідальна –
претендує на повагу
І. Підготовча робота
а) підбір науково-методичної, публіцистичної
та художньої літератури до теми;
б)
визначення ряду запитань для обговорення на класній годині та при підготовці до
неї.
Запитання для
повторення:
1.
Що таке відповідальність? Коли з’являється це почутті?
2.
Які вчинки можна вважати невиправними, а наслідки яких вчинків можна виправити?
3.
Чому відповісти на запитання легше, ніж за вчинок?
4.
Які риси характеру приводять до невірних вчинків?
5.
Чи можна поважати людину, яка в
житті зробила помилку?
б) формування 5 груп учнів для обговорення та
пошуку відповіді на перераховані запитання
Завдання кожній групі:
Підготувати відповідь на одне із запитань, намагаючись
проілюструвати це ( намалювати, описати,
інсценізувати)
ІІ. Оформлення класу:
а) на дошці написані тема класної
години та запитання для обговорення;
б) обладнання місця для 5 груп учнів;
в)
карточки із завданням для кожної мікрогрупи.
ІІІ. Хід
проведення класної години
1.
Класний керівник пропонує учням разом
подумати та дати відповіді на
запитання про відповідальність кожної людини, давши відповідь на 5 запитань
2.
Учні І групи відповідають на перше
запитання, даючи визначення поняття відповідальності, характеризують ситуації в
яких це почуття проявляється, використовуючи розповідь А.П.Гайдара «Честное
слово».
Висновок:
життя – це перебіг малих та великих подій. Одні – визначають долю людини, інші проходять безслідно.
3. ІІ
група виконує завдання, відповідаючи на
запитання «Які події можна віднести
до непоправних та тих, які можна виправити?»
(Використати
казки «Аленький цветочек», «Василиса Премудрая»,
«Малыш и
Карлсон, который живёт на крыше».
Висновок: майже
кожен вчинок можна зрозуміти та
виправдати, але говорити про негативні
вчинки неприємно.
4.
Завдання виконує ІІІ група.
Чому на питання відповісти легко, а за
поступок – важко?
Які почуття
заважають людині взяти на себе
відповідальність?
(Н.Н.Носов «О походе в зоопарк»).
І так до
всіх мікрогруп виносимо завдання.
Виготовлення
карточок із завданнями для кожної групи
учнів, використавши епізоди із художньої літератури6
1.
Яка риса характеру одного із героїв казки Салтикова-Щедріна –премудрого
пісняра заставила його ховатись все життя?
2.
З-за чого братик Івашка став
козликом?
3.
Яка риса характеру привела до тяжких наслідків Червону Шапочку?
4.
Що погубило героя мультфільму
«Золота антилопа»?
Завдання
мікрогрупам
Поясніть прислів’я «Не помиляється тільки той, хто нічого не робить» за такими запитаннями:
а) Як ви розумієте це
прислів’я?
б) Чи можна
уникнути помилок в житті?
в) Що краще: нічого не робити чи помилитися?
Завдання
Чи можна поважати людину, яка зробила помилку чи
невірно поступила, якщо вона визнає свої помилки
Висновок: визначити
помилки може лише людина з мужнім, сильним характером, а тому такі люди
достойні поваги
ІV.
Підсумок заняття.
Комментариев нет:
Отправить комментарий