ТЕМА : Леся Українка " Біда навчить"( продовження)
Мета : розширити й поглибити знання учнів про видатну
українську поетесу ;
розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої
поведінки,
знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв;
виховувати інтерес до народної мудрості , бажання вчитися, розвивати комунікативні здібності учнів.
Обладнання : портрет Л. Українки, ілюстрації до казки, таблиці для
розчитування, використання комп"ютера.
Хід
уроку
І. Організація класу. Привітання.
ІІ Повідомлення теми і мети, завдань уроку, форма
оцінювання
( дітям за кожну відповідь буде вчителем даватись кольоровий кружечок. В
кінці уроку діти самі підрахують кружечки :
10 і більше - 12 б., 9 - 11б., 8 - 10 б., 7- 9б., 6-8 б., 5- 7б, 4 - 6б,
3-5б, 3- 5б, 2-4б,1-3б.
ІІІ Вправи на вдосконалення читацьких навичок :
Диференційовано :
Червоний квадрат - читання скоромовки ( даю час на вправляння самостійно,
після правильного читання вголос, не швидко.) Не
турбуйте курку, клює курка крупку.
Синій квадрат - слова анаграми : зорум, осорак, резно,васо, кобузь,курк.
Зелений квадрат. - Читання пірамідок слів : бі да
не ма
лі тав
пта ство
скре гоче
цвірінь кнув
ІУ. Актуалізація опорних знань :
Уривок вірша " Мамо , іде вже зима" Л.Україїнки.( двоє учнів
читають)
- Як називається вірш, та хто автор?
- Що ви вже знаєте про Л.Українку?
- Опереджаюче завдання (розповідає підготовлена учениця - " авторське
крісло")
Леся Українка - це Лариса
Петрівна Косач, її мати поетеса Олена Пчілка, батько - юрист Петро Антонович.
Леся була дуже здібною дитиною .Читати вона почала у 4 роки, а в шість -
навчилася писати. Найулюбленішими її книгами були " Кобзар" Тараса
Шевченка, оповідання Марка Вовчка, байки Л. Глібова, казки Г.Андерсена, народні
казки, пісні, легенди.
У 9 років Леся написала свій перший вірш " Надія", а в 13 років
з"явився перший друкований вірш" Конвалія".
Леся ще в дитинстві вивчила понад 10 іноземних мов, грала на фортепіано.,
малювала , вишивала.
Доля розпорядилась так, що наділила Лесю дивовижними здібностями і в той же
час заставила виборювати життя в щоденних муках .Тяжка хвороба переслідувала її
все життя. Іноді цілий місяць доводилося лежати в ліжку в гіпсі, страшний біль
пронизував все тіло, але Леся терпіла і змушувала себе писати вірші, грати,
"крізь сльози сміятись".
Померла Леся Українка в 42 роки. Похована у Києві.
Леся Українка стала нашою національною гордістю. І так добре, що вона
писала і для нас, дітей..
В: Що схвилювало вас у цій розповіді?
У. Застосування знань, вмінь та навичок :
- Як називається казка Л.Українки, з якою ми познайомилися на попередньому
уроці?
- Ми склали план до цієї казки і ви розділилися на творчі групи, для
виконання домашнього завдання.
- Що таке план? ( коли текст поділити на частини і назвати кожну частину,
дати їм заголовок.)
- А який план ви складали?
Д : ми складали детальний план.(
доповідає кожна група)
В : Для чого нам порібний детальний
план?
В: кожна група тепер спочатку скаже,
яке завдання виконувала, зачитає свій план., питання на яке дасте відповідь
після читання :
-Яким ви уявили горобчика?
Д: І група - будемо читати І частину в діях за таким планом :
1). Дурненький горобчик.
2). Бійка
за зернятка.
3) Розмова з куркою.
Читання в діях.
Відповідь на запитання.
Д : ІІ і ІІІ групи : ми готували план в малюнках., .:
1) Відмова зозулі.
2) Порада гави.
3) Горобчик і мудра сова.
4) Останній порадник.
В : Це називаться художньо-зображувальний план , питання перед переглядом
інсценізації:
Які риси характеру проявив горобчик під час пошуків розуму?
Діти виставляють свій план і показують інсценізацію.
Відповідь на запитання.
Д: ІУ група ми ще на уроці склали план до ІІІ частини, використовували
рядки з казки.
В: це - цитатний план.
Питання на яке відповісте після читання:
-Як змінився горобчик ?
1)" Біда горобчикові, - холод, голод !"
2) " Почав наш горобчик до розуму
приходити"
3) " ,,, а на
весну вже став великим мудрим горобцем"..
Читання 3 учнями ІІІ частини казки.
Відповідь на запитання.
УІ Бесіда на закріплення прочитаного:
В:
1) продовжіть прислів"я,які використовувалися в казці.
Кожна група отримує прислів"я :
" Дурні бились, а ...."
" Х то дурнем вродився, той ...."
" Розум на дорозі ...."
" Поки біди не знатимеш, ..."
ЗРОБИМО ВИСНОВОК : виберіть прислів"я, які б розкривали головну думку
твору :
( на дошці прислів"я) :
Хто не працює, той не їсть
Мудрим ніхто не народився, а
навчився!
Співати краще разом, а говорити окремо.
Не кажи не вмію, а кажи - навчусь.
Бесіда за прислів"ями.
2) ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ :
- Я ХОЧУ БУТИ РОЗУМНИМ, ЩОБ ....
- Чи треба чекати біди, щоб стати розумнішим.?
УІІ. Узагальнення знань:
Фронтальна бесіда за запитаннями:
- Яку літературну казку вивчили ?
-
Хто її автор ?
-
Чого навчає нас ця казка ?
Пофантазуймо : "створіть"
школу для горобчика : назва школи, які предмети, правила там будуть? (вчитель роздає
листочки, указує час 2 хв., а гостям : "школа мрії для наших
пташенят". ) ВІДПОВІДАЮТЬ ЛІДЕРИ ГРУП, вибрані учнями.
УІІІ. Оцінювання, діти підраховують ,
В : кому б ви хотіли подякувати за співпрацю ?
ІХ. Домашнє завдання та підсумок уроку :
Підготуватися до уроку позакласного
читання на тему " Літературні казки"
НА СТЕНДІ СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ( показує книгу з бібліотеки
" Літературні казки" ).
Комментариев нет:
Отправить комментарий