Демократичні перетворення в
Україні обумовили глобальні зміни у
філософії освіти, визначення її мети, завдань,
методів діяльності. Завдання
школи – це виховання громадянина
з високим рівнем громадянської свідомості, патріотизму, активності, поваги до
прав і свобод демократичного
суспільства.
Сам термін «соціалізація»
визначається як накопичення людиною соціального
досвіду та відтворення його у власній життєдіяльності. І за визначенням
вітчизняних та закордонних вчених саме
шкільний вік є найбільш важливим періодом соціалізації,
коли дитина не лише набуває знання, формує власний світогляд, але і отримує
навички самоконтролю, взаємодії з колективом, уміння вирішувати складні життєві ситуації. Саме у
навчально-виховному процесі відбувається розвиток усіх складових самовдосконалення особистості, потреба у самоствердженні та самореалізації,
що і є невід’ємною частиною соціального
становлення сучасної людини.
В роботі над реалізацією програми
обласного науково-методичного проекту
школам надано право проводити
науково-експериментальну роботу та апробацію нових навчальних матеріалів та технологій.
На методичному об’єднанні вчителів
початкових класів ми ознайомилися з
Програмою обласного науково-методичного проекту: з завданнями, з
головною метою, складовими процесу, ознайомилися з основними
пріоритетами проекту; з методами дослідження; науковою новизною дослідження; практичною значимістю роботи над проблемою та
з етапами роботи над проблемою, зокрема з завданнями
підготовчого етапу.
Кожний вчитель визначився
з проблемою, над якою буде
працювати в рамках роботи з запровадження проекту. Провели анкетування
по визначенню
рівня методичної кваліфікації вчителів; та карту по
виявленню рівня методичної підготовки
вчителів. А також склали форму оцінювання соціальних якостей учнів.
Сформованість у молодших школярів
ключових компетентностей –
найважливіше особистісне надбання
кожного випускника початкової школи, адаптація
учнів до швидкозмінюваного соціуму
Ключові
компетентності:
- вміння вчитися;
- інформаційно-комунікативні;
- загальнокультурні;
- здоров’язбережувальні;
- громадянські;
- соціальні
У початкових класах навчальна діяльність стає об’єктом спеціального
формування, тому ключова компетентність уміння вчитися
набуває пріоритетного значення.
Успішність навчальної діяльності учнів великою мірю визначається рівнем
оволодіння
загально-навчальними вміннями. До
їх складу входять:
-
навчально-організаційні
(опанування школярами раціональних способів організації свого навчання);
-
загальномовленнєві ( формування умінь висловлюватися, працювати
з текстовою інформацією);
-
загальнопізнавальні
(уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати,
застосовувати й перетворювати навчальний матеріал);
-
контрольно-оцінні
(засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки).
У кожному наступному класі розвиваються вміння
і навички, формування яких відбулося в
попередньому.
Відповідно до вимог
Державного стандарту структура змісту охоплює :
-
знання
про навколишній світ (факти, уявлення, описи, поняття, явища, події,
закономірності, алгоритми);
-
способи
навчальної діяльності (уміння і навички);
-
досвід
творчої діяльності;
-
цінності
Освітніми
результатами є повноцінні читацькі, мовленнєві,
обчислювальні вміння і навички, узагальнені знання про реальний світ у
його зв’язках і залежностях, розвинені сенсорні вміння, мислення, уява, пам’ять, особистісно
ціннісне ставлення до праці, мистецтва, здоров’я, здатність до творчого
самовираження, уміння виконувати творчі
завдання.
Загальнокультурний
розвиток здійснюється шляхом
використання у
процесі
навчання народознавчого матеріалу,
текстів, у яких розкриваються сторінки історичного минулого України, інформації
про відомих українців минулого і сьогодення, залучення
дітей до народних та релігійних свят та обрядів, ознайомлення з історією
їх виникнення, використання текстів на
морально-етичну тематику для побудови переказів, репродукцій картин для написання творів за картиною.
Підготовка до життя. адаптацію учнів
у швидкоплинному соціуму передбачає засвоєння учнями назви рідної держави та її столиці, ознайомлення з державними символами
України, усвідомлення значення державної
мови, виховання патріотичних почуттів,
толерантне ставлення до інших націй та
їхніх мов.
Належне місце на уроках займає використання краєзнавчого та лінгвокраєзнавчого матеріалу: вислови, прислів’я, приказки, співанки, які вживають у
своєму мовленні мешканці рідного краю.
Для забезпечення успішної адаптації в шкільному середовищі
вчимо дітей спілкуватися з учителем, однокласниками, старшими і
молодшими школярами, зі службовим персоналом, дотриманню правил поведінки на
уроці,
перерві,
спортивній залі, їдальні, актовій залі, на стадіоні, подвір’ї школи.
На уроках готуємо молодших школярів до
виконання соціальних ролей: читача
бібліотеки, глядача театру, покупця, пішохода, пассажира, перехожого,
відвідування різноманітних культурних
заходів.
Також вчимо
любити спостерігати за природою рідного краю, не завдавати шкоди
рослинам і тваринам, екології.
Комментариев нет:
Отправить комментарий