Соціалізація молодших школярів



              Демократичні перетворення в Україні обумовили глобальні  зміни у філософії освіти, визначення її мети, завдань,  методів діяльності. Завдання  школи – це виховання  громадянина з високим рівнем громадянської свідомості, патріотизму, активності, поваги до прав і свобод  демократичного суспільства.
             Сам термін «соціалізація» визначається  як накопичення людиною  соціального  досвіду та відтворення його у власній життєдіяльності. І за визначенням вітчизняних та закордонних вчених саме  шкільний  вік  є найбільш важливим періодом соціалізації, коли дитина не лише набуває знання, формує власний світогляд, але і отримує навички самоконтролю, взаємодії з колективом, уміння  вирішувати складні життєві ситуації. Саме у навчально-виховному процесі відбувається розвиток усіх  складових самовдосконалення особистості,  потреба у самоствердженні та самореалізації, що і є  невід’ємною частиною соціального становлення сучасної  людини.
         В роботі над реалізацією програми обласного науково-методичного проекту  школам надано право проводити  науково-експериментальну роботу та апробацію  нових навчальних матеріалів та технологій.
          На методичному об’єднанні вчителів початкових класів  ми ознайомилися з Програмою  обласного  науково-методичного проекту: з завданнями, з головною метою,  складовими  процесу, ознайомилися з основними пріоритетами проекту; з методами дослідження; науковою  новизною дослідження;  практичною значимістю роботи над проблемою та з етапами  роботи над  проблемою, зокрема  з завданнями  підготовчого етапу.
         Кожний вчитель  визначився  з проблемою, над  якою буде працювати в  рамках роботи  з запровадження проекту. Провели  анкетування  по визначенню
рівня  методичної кваліфікації вчителів; та карту по виявленню рівня методичної  підготовки вчителів.  А також склали  форму оцінювання  соціальних якостей  учнів.

Сформованість у молодших школярів
ключових компетентностей –
найважливіше особистісне надбання кожного випускника початкової школи, адаптація  учнів до швидкозмінюваного соціуму

     Ключові  компетентності:
-  вміння вчитися;
-  інформаційно-комунікативні;
-  загальнокультурні;
-  здоров’язбережувальні;
-  громадянські;
-  соціальні
    У початкових класах навчальна  діяльність стає об’єктом спеціального формування, тому ключова компетентність уміння  вчитися  набуває  пріоритетного  значення.
   Успішність навчальної діяльності  учнів великою мірю визначається рівнем 
 оволодіння  загально-навчальними  вміннями. До їх складу  входять:
-         навчально-організаційні (опанування школярами раціональних способів організації свого  навчання);
-         загальномовленнєві  ( формування умінь висловлюватися, працювати з текстовою  інформацією);
-         загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний матеріал);
-         контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки).
  У  кожному наступному класі розвиваються вміння і навички, формування яких  відбулося в попередньому.
   Відповідно до вимог Державного стандарту структура змісту охоплює :
-         знання про навколишній світ (факти, уявлення, описи, поняття, явища, події, закономірності, алгоритми);
-         способи навчальної діяльності (уміння і навички);
-         досвід творчої  діяльності;
-         цінності
Освітніми  результатами  є  повноцінні читацькі, мовленнєві, обчислювальні вміння і навички, узагальнені знання про реальний  світ у  його зв’язках і залежностях, розвинені сенсорні  вміння, мислення, уява, пам’ять, особистісно ціннісне ставлення до праці, мистецтва, здоров’я, здатність до творчого самовираження, уміння  виконувати творчі завдання.
 Загальнокультурний розвиток здійснюється  шляхом використання  у
процесі навчання народознавчого  матеріалу, текстів, у яких розкриваються сторінки історичного минулого України, інформації про  відомих  українців минулого і сьогодення, залучення дітей до народних та релігійних свят та обрядів, ознайомлення з історією їх  виникнення, використання текстів на морально-етичну тематику для побудови переказів, репродукцій картин для  написання творів за картиною.
     Підготовка до життя. адаптацію  учнів  у швидкоплинному соціуму передбачає засвоєння  учнями назви рідної держави та її  столиці, ознайомлення з державними символами України, усвідомлення  значення державної мови, виховання патріотичних  почуттів, толерантне ставлення до  інших націй та їхніх мов.
     Належне місце на уроках  займає використання  краєзнавчого та лінгвокраєзнавчого  матеріалу: вислови,  прислів’я, приказки, співанки, які вживають у своєму мовленні мешканці рідного  краю.
    Для забезпечення  успішної адаптації в шкільному середовищі вчимо дітей спілкуватися  з  учителем, однокласниками, старшими і молодшими школярами, зі службовим персоналом, дотриманню правил поведінки на уроці,
перерві, спортивній залі, їдальні, актовій залі, на стадіоні, подвір’ї школи.
   На уроках готуємо молодших школярів до виконання  соціальних ролей: читача бібліотеки, глядача театру, покупця, пішохода, пассажира, перехожого, відвідування різноманітних культурних  заходів.

   Також вчимо  любити спостерігати за природою рідного краю, не завдавати шкоди рослинам і тваринам, екології.

Комментариев нет:

Отправить комментарий