Кожен вчитель з великим нетерпінням і тривогою завжди чекає на своїх майбутніх вихованців. Хто прийде до нього знову у клас, як сприйматимуть його, як вчитимуться, чи стане для дітей школа другим домом? Цікаво, які вони - майбутні першокласники? А ще більше нетерпіння у тих, хто за дверима. З приходом дитини до школи розпочинається новий етап у її житті. З малюка, якого всі опікують, вона повинна стати самостійним школярем з новими обов’язками в новому оточенні.
У дитини треба формувати позитивне ставлення до школи. Тому дуже корисно провести знайомство з майбутніми першокласниками ще задовго до початку навчального року (лютий-березень). Це дасть змогу не тільки познайомитися з дітьми, а і малюкам відчути, що вони вже мають йти в школу. Провести цю зустріч не як перевірку знань дітей, а як веселе свято.
ПЕРШЕ
ЗНАЙОМСТВО
Свято-зустріч з майбутніми
першокласниками
Мета. Допомогти дитині ознайомитися з новою роллю учня, ким незабаром
вона стане ; пристосуватися до нової ситуації, познайомитися з людьми та
предметами оточуючого їх шкільного світу, задовольнити дитячу природну
цікавість.
ХІД СВЯТА
1.Привітання вчителя. Знайомство2. Вступне слово вчителя.
- Дорогі малята, сьогодні ви вперше переступили поріг нашої школи. Прихід до школи – це один з найщасливіших днів для дитини. Діти приходять сюди, щоб пізнати нове, навчитися читати, писати, рахувати, також бути хорошими людьми. Зараз ви просто малята-дошкільнята, а 1 вересня станете справжніми учнями і на 11 років пов’яжете своє життя зі школою. З кожним роком будете пізнаватися все більше про природу, науку, мистецтво. Кожна людина, ким би вона у житті не стала, розпочинала свій шлях зі школи. Багато з ваших батьків теж закінчили нашу школу. Навчання – це важка праця, яка потребує від дитини старання, відповідальності, наполегливості. Дорослі потурбувалися, щоб у школі вам було затишно, щоб ви не тільки навчалися, а могли й гратися, відпочивати
Вірш «Наша школа»
В світі є багато шкіл - гарних, старих, нових,
та найкраща – це моя в парку ялинковім,
гарні класи, коридори, картини, таблиці,
море зелені, вазонів, меблі і полиці.
Тут і будні, тут і свято, виставки, уроки,
Тут ми робимо нові до науки кроки.
Поруч вчителька хороша у всьому допоможе,
Нас помирить, нам підкаже щось добре, гоже.
Є за що любити школу: за великий, дружний клас
За уроки, за перерви, що завжди чекають нас.
Гра «Так - ні» (чого вчать у школі:читати , писати, битися…)
Пісня « Чого вчать у школі» Інсценізація «Йду до школи»
Червона Шапочка і Вовк
Ч.Ш.- Іду до своєї бабусі в гості. Ще кілька днів і зовсім часу у мене не буде!
В. –О! Червона Шапочка йде. Зараз я нею поласую.
Доброго дня тобі, мила дівчинко! Куди це ти так поспішаєш?
Ч. Ш. –Ой вовче, а ти ніби не знаєш куди я поспішаю! Звичайно, до своєї бабусі. Я їй несу… мене для неї дуже хороша новина.
В. – Звичайно, ти їй пиріжки несеш.
Ч.Ш. –От і не вгадав. . Я їй несу дуже хороша новину і ти ніколи не відгадаєш, яку!
В. – Мабуть, мама купила тобі нову шапочку або нову ляльку.
Ч.Ш. – А от і не вгадав! Мені мама купила портфель.
В. – Портфель? А з чим його їдять? Він дуже смачний? Дай попробувати! Я такий голодний!
Ч.Ш. – Ох і відсталий ти , вовче! Як можна не знати , що таке портфель! Думай, вовче, думай!
В. (думає) – Може, це…
Ч.Ш. –Діти, допоможіть вовкові.
В. –А для чого він тобі?
Ч. Ш. – Я до школи вже йду.
В. –Чого до тієї школи ходити?
Ч.Ш. –Як чого? Вчитися!Хіба ти все , вовче, знаєш?
В. –Так-так, я знаю все. Треба швидко бігати, щоб зайців наздогнати, курочку вкрасти…
(вбігають звірі)
Зайчик. – Хто це хоче зайця наздогнати? Я у школі на фізкультурі швидше всіх звірів бігаю!
В. –А ти, що теж до школи ходиш?
Знайомство з шестирічками. (Діти стають в коло і грають в м’яча, називаючи своє ім’я)
Складання квіточки , на пелюстках якої написані перші букви імен малюків.
Конкурс «З якої казки» (старші учні демонструють уривки з казок)
Розпізнавання казки за обкладинкою книжки.
Відгадування загадок про шкільне приладдя.
Невелика хатка,
Там живуть малятка.
Ми їх. гостроносих,
У портфелі носим. (олівці)
Грамоти не знаю, а цілий вік пишу. (ручка)
Рівно риску провести
1 квадратик спробуй.
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка... (лінійка).
Чи в лінійку, чи в клітинку —
Чистим був, а за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер.
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу!».
Це — шкільний учнівський... (зошит). Я беру в свою правицю Із пеналу помічницю. Крапка... рисочка... карлючка... Разом пишем — я і... (ручка). Школяре, школяре, я твоя подруга, Кращого ніколи ти не знайдеш друга. Ти мене пильнуєш, я тебе навчаю. Я тебе навчаю, та ще й забавляю. (книжка)
Чистенькі віконця Сміються до сонця. Діточки довкола, Це наша люба... (школа)
Гра «Хто швидше збере портфель до школи?»
—Ви познайомилися з навчальним приладдям і, думаю, вже не будете збиратися до школи так, як хлопчик Микол ка.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М'яч, перо, граблі, подушку,
На обід м'яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду, хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машинку й мило.
Вже й надворі звечоріло
Вчитель. У школі діти вчаться не тільки грамоти, а й танцювати, співати.
Танець з парасольками.
Пісня про дощик.
Конкурс «Назви кольори»
Малювання дітьми відгадок до загадок
-Яким кольором намалюю дерево, небо, сонечко,морквину, маму?
Пісенька про маму.
Урок фізкультури . (Діти показують різні вправи, малюки повторюють)
Фізкультхвилинка. Два півники горох молотили…
Слово надається шестирічкам. Читання ними віршів.
Гра «Впізнай букву»
Вчитель читає загадку, діти знаходять малюнок- відгадку і називають перший звук
відгадки. Інша дитина знаходить серед розрізної азбуки відповідну букву.
Що за дивна непосида На стежину шишки кида? З гілки скік на гілку... Упізнали, друзі? (білка)
У селі, а чи в містечку Біля житла недалечко Цвірінчить і скаче хлопчик,
Називається ... (горобчик).
Сіла пташка на дубку Завела своє «ку-ку!». Стрепенулись їжачок, Заєць і козулі. Всіх збудив той голосок — Пісенька ... (зозулі).
Пазурастий він, гривастий, Як збирається напасти, Гаркне, — ох і лютий рев! Відгадали? Так, це ... (лев).
Аж чотири крильця має, По квітках собі літає. Ні бджола, ні джмелик — Зветься він ... (метелик)
У кубельце фрукти носить.
Стріне вас — ховає носик.
Кожушок із голочок —

Конкурс «Хто назве найбільше слів на букву»
Демонстрація кращих учнівських малюнків.
Конкурс «Намалюй портрет…із зав’язаними очима»
Вчитель. У школі учні вчаться ще і грати на різних музичних інструментах.
Пісенька « Ми – музиканти» (повторення пісні разом з малюками)
Вручення подарунків-іграшок-саморобок, виготовлених на уроках трудового навчання.
Є чарівник у класі в нас,
Ану впізнайте, хто він?
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає... (дзвінок).
Вірш «Запрошення в школу» Бо тут тебе чекають стежинки «Букваря»,
Твій клас, і дошка, й парта, й вчителька твоя.
Ти іграшку з полиці улюблену візьми,
Вона нам знадобиться, як попрацюєм ми.
Тебе матуся й тато до школи приведуть.
Роботи в нас багато – отож, у добру путь!
Тобі, дитино, в школі учитись і рости,
Тож май міцне здоров’я, і хай тобі щастить!
Комментариев нет:
Отправить комментарий