Урок навчання грамоти, 1 клас

Тема.    Звук  (Р). Позначення його буквою «ер». Закріплення  аналітико-
             синтетичних умінь.   Читання слів, складів з цим звуком.


Мета:    ознайомити учнів  артикуляцією звуків. Вчити розрізняти звук на
              слух,  виділяти його з тексту та за артикуляційними особливостями.
              Закріплювати вміння моделювати звуко-складову структуру слів.
              Формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні вправи зі
              звуками. Розвивати мілкі м’язи  пальців рук. Виховувати любов і
              бережне  ставлення  до природи.

Хід  уроку

1.     Організація  класу.
                                     Вже  дзвоник пролунав,
                                     На заняття нас  позвав.
                                     Сядьте рівно на стільці,
                                     Бачу всі ви молодці.
                                     Девіз готові проказати?
-         «Вчимося  швидко ми читати!»
2.     Актуалізація опорних знань.
- Діти, давайте повторимо, які ж звуки ми вже вивчили? (на дошці графічно позначені звуки буквами: а, о у, и, і – на червоному фоні;
в, к, л, м, н, п  - на синьому фоні)
- А тепер прочитайте слова з наголошеним першим складом, а потім з наголошеним другим складом:
                 коса                             Павло                          півник
                 липа                            Оксана                        калина
- Скажіть, чому слова у другому стовпчику написані з великої літери?

3.     Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, скажіть, будь ласка, а ви любите подорожувати?
   Ну, тоді заплющуйте очі  і уявіть собі, що ми зараз у казковому полі, де тепло, сяє сонечко, пасуться корівки, які потім дадуть нам смачне і корисне молоко, гудуть бджілки, літають метелики. І запросила нас до себе в гості одна чарівна квіточка, а яка, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:
                                       Я на сонце дуже схожа:
                                       золотиста, ніжна, гожа.
                                       Рано-вранці розквітаю,
                                       Пелюстками всіх вітаю.
                                       Відгадати вам не важко,
                                       Що за квітка я? ………. (ромашка)


4.     Вивчення нового  матеріалу.
а)
- І так,  вимовте  слово «ромашка».
- Поділимо його на склади.
- Назвіть перший звук в цьому слові.
Отже, чарівна  ромашка принесла нам новий звук  (р) (прикріплюємо картку з цим звуком на дошку)
- А до якої групи звуків ми його віднесемо?
- Вимовте цей звук ще раз.
- Діти, а хто це до нас стукає? ( приходить чарівний леопарди)
- А який звук видає  він, коли сердиться? (р-р-р-р-р-)
б) Ознайомлення з літерою «ер» (на дошці графічне позначення цього звуку)
- А тепер давайте попробуємо викласти букву з маленьких кружечків у себе на парті (діти викладають). На що схожа літера «ер»?
( на равлика, перевернену букву Ь)
- Діти, подивіться на дошку і виберіть слова з предметних картинок у яких зустрічається звук (р).
- Визначіть, будь ласка, місце знаходження звуку  у словах.
в) А зараз візьміть своє набірне полотно, знайдіть картку з зображенням предмету у назві якого є звук (р) (картопля, морозиво, сир)
Зробимо звуковий аналіз цього слова.
(діти працюють індивідуально, а один учень біля дошки, далі коментуємо звукову модель слова  «сир»).

5. Фізхвилинка.
- Діти, ви всі були молодці, добре працювали, а зараз трішки відпочинемо
(діти стають в коло, на головках у кожного імпровізований віночок з ромашок)
                                  Візьмемось за руки, підемо на луки.
                                  Сплетемо з ромашок віночок, станем у таночок.
                                  Ой, котився віночок по лугу –
                                  Здоров’я бажаємо другу (обнімають один одного).
                                  Ой, котився віночок  по полю –
                                  Бажаєм щасливої долі (відкриваємо ручки, простягуємо
                                  їх один до одного)
6. Закріплення вивченого матеріалу.
- Діти відкрийте, будь ласка, підручники і знайдіть стор. 54.
  Давайте прочитаємо слова, що знаходяться у лівому куточку. Хто їх нам приніс? (сорока)
- А тепер подивіться на дошку, а які пташки до нас прилетіли в гості, до годівнички (ворона, дятел, синички, снігур)
  Бесіда про зимуючі пташки, про те, що їм потрібно взимку допомагати прохарчуватися.
-3-

- А  зараз попрацюємо в парах: читаємо І стовпчик учні і варіанту, потім  міняємось завданнями і читають слова учні ІІ варіанту.
- Діти, коли ви говорили на що схоже графічне зображення звуку (р),
 то говорили, що воно похоже на равлика. Послухайте віршик Н.Забіли

                                                                   Виліз равлик на стеблинку,
                                                                   Зупинився і завмер.
                                                            На собі несе хатинку,
                                                            А вона, як буква «ер».

- Самостійне читання слів  на сторінці 54.

7. Підсумок уроку.
- Ну, що ж, діти, ви сьогодні дуже добре попрацювали. То ж скажіть, з яким звуком познайомилися?
-А тепер подивіться на дошку і скажіть, який настрій у людей, подібний до зображень на картинках, може бути у вас? Зобразіть свій настрій на ромашечках, що лежать  у вас на партах. (Хвилинка релаксації)
- А зараз  прикріпимо  на дошці  свої картинки і утворимо цілий букет з ромашок.
- Діти, а ви помітили, що нам щось хоче сказати наша гостя – чарівна ромашка?
Ромашка. Я уважно спостерігала за вами протягом всього уроку. Які ж ви були молодці: і  уважні,  і грамотні, і дисципліновані. Я бажаю вам, щоби такий гарний настрій залишався у вас назавжди, бо тільки з таким настроєм ви зможете мати багато друзів, успішно навчатися в школі та стати справжніми людьми. Бажаю вам успіхів. До побачення. На все добре.
(Діти прощаються з  чарівною ромашкою, махають їй рукою).
- Діти, я дякую вам за чудовий урок. Всі ви були молодці. А на наступний раз до нас завітає інший казковий  герой, який принесе нам новий звук. Всього найкращого!






*  *  *

Комментариев нет:

Отправить комментарий