Тема: Інтелектуально – пізнавальна гра: «Колесо фортуни»

Тема: Інтелектуально – пізнавальна  гра: «Колесо фортуни»
Мета: виявляти здібності учнів з різних предметів; розвивати кмітливість, увагу учнів.
           Узагальнити й перевірити знання і вміння учнів, розвивати логічне мислення,  еру-
           дицію, мовлення, вміння узагальнювати, спостережливість, кмітливість; виховувати у 
           дітей бажання вчитися, пошуковий інтерес до літератури, любов до краси поетичного
            слова, ширше пізнавати навколишній світ.
Обладнання: ігрове колесо, картки з завданнями до секторів, предметні ілюстрації, фіточай,
           грошова одиниця «інтелектуальчик», лоти на продаж, виставка дитячих енциклопе-
          дій, ноутбук, слайди.
Хід  заняття:
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми і мети заняття.
 Кожного дня на уроках, вдома, по телебаченню, на заняттях гуртка  ви дізнаєтеся щось но-ве, цікаве, захоплююче про навколишній світ, життя тварин, природу, природні катаклізми, мистецтво, спорт. І мабуть ви помічали, що людина, яка багато працює над собою, багато читає, вона є ерудованою, обізнаною, є цікавим співрозмовником. Ви теж готуючись до уро-ків, виконуючи проектні роботи добираєте цікавий матеріал,а для цього працюєте з довід-никами, енциклопедіями. І от сьогодні ми з вами проведемо інтелектуальну гру. Ми поди-вимось на скільки ви є обізнаними, ерудованими, кмітливими, винахідливими у відповідях.  А називається наша інтелектуальна гра «Колесо фортуни». Фортуна в перекладі з латинської мови — древньоримська богиня долі. Іншими словами це везіння, вдача. Головним атри-бутом нашої гри буде ось це ігрове колесо. Обертаючи яке, ви обиратимете сектор з зав-данням на певну тематику. Тож бажаю вам, щоб богиня Фортуна була сьогодні на вашому боці.
ІІІ. Робота по темі заняття:
1. Ознайомлення з правилами гри.
У грі беруть участь всі учні класу. Жеребкуванням визначається вихід учасників до ігрового столу з обертовою стрілкою.
а) жеребкування
Стіл розбитий на 8 секторів. Кожен сектор містить в собі 3 питання і додаткове завдання цікаве, творчого характеру на яке можуть відповідати і інші учасники і отримати за нього додатковий 1 бал. Обертанням стрілки ігрового столу учасник вибирає сектор, а в секторі – запитання.
2. Представлення журі
  Оцінка журі: правильна відповідь: 2 бали, неповна або неточна - 1 бал, неправильна – 0 балів. На запитання, на яке учасник не дає правильної  відповіді, пропонується відповісти будь-кому бажаючому, бажано тому, хто має найменшу кількість балів. Час на обміркову-вання – 1 хв.
 Після підведення підсумків гри ви можете стати казково багатими. Оскільки на час гри у нас вводиться нова грошова одиниця «інтелектуальчик». За кожні отримані повні два бала, ви отримаєте 1 «інтелектуальчик».
                          Під час проведення гри обовязкове дотримання таких умов:
- грати дозволяється лише не конфліктним учасникам з почуттям гумору;
- заборонено викрикувати, штовхатися, битися, кусатися, ображати слабших;
- на учасників гри, які порушать ці умови, буде накладено штрафні санкції, у вигляді
   відбирання зароблених «інтелектуальчиків».
   В кінці гри буде проведено аукціон. На якому будуть виставлені екзотичні, веселі, корисні, привабливі лоти. Усі розрахунки будуть проводитись в математичній валюті «інтелектуаль-чиках».
ІV. Проведення гри. Ознайомлення з секторами:
1. Світ природи
    1. Я - вода  по воді плаваю, і воду сковую?                                  (крига) 
    2. Який найстаріший заповідник знаходиться в степовій зоні?  (Асканія - Нова)
    3. Найбільша річка України?                                                            (Дніпро)
 Творче: Фітобар: (дітям пропонується склянка чаю: липового,  малинового калинового, з
                              ромашки. Їм потрібно дізнатися який чай вони спробували).
 2. Космос
     1. Навколо якої зірки Сонячної системи обертаються 9 планет?    (Сонце)
     2. Яку назву має віконце на космічному кораблі?                            (ілюмінатор)
     3. Як називається спецодяг космонавтів?                                            (скафандр)
 Творче. Відгадування загадки:
  У синьому морі линуть човни,
  але веслярів не мають вони.
  Їх вітер жене туди і сюди - 
  по синьому морю, що без води.
  Угору поглянь – побачиш і сам,
   що море з човнами справді є там. (небо і хмари).
  3. Казки 
     1. Підробив він голосок,
       Став малим співати,
        Здогадалися вони:
        Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)
    2.  Старенька бабуся у лісі жила,
        Гостинці для неї онука несла.
        Хтось дівчинку цю по дорозі зустрів.
        Як казка ця зветься? Хто б відповів? («Червоний Капелюшок»)
    3.  До школи прямує хлопчак дерев'яний,
         Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
         Відома ця книжка тобі, чи не так?
         В пригодах яких побував цей хлопчак? («Буратіно»)
  Творче: (слайди – казок) – До якої кількості казок ви щойно побачили слайди?  (4)
          («Лисичка сестричка і вовк, пані братик», «Лікар Айболить», «Курочка ряба»,
           «Колобок».)
  4. Національна кухня
     1.  Національні страви.
     2.  З чого роблять вареники?
     3. Назвати блюда, які можна приготувати з картоплі.
Творче: «Відгадай на смак» (є 4 блюдця з різним варенням, пронумеровані, діти в своїх
      картках відповідях заповнюють – під яким номером яке варення).
  5.Мистецтво
    1. Хто такі мариністи?                                (художники, які малюють море)
    2. Автор картини «Ніч на Дніпрі»?            (Архип Куїнджі)
    3. Скільки є нот на нотному стані?            (7)
  Творче:  (за 1 хв намалювати весняну клумбу) 
 6. Сюрприз
    1. Зобразити рухами, звуками, мімікою, ходою розгніване порося, проявити при цьому
        артистизм.
    2. Обчислити площу квадрата з стороною 5 см.                     (25 см)
    3. У якої комахи вухо на нозі?                                                 (У коника)
Творче: Пропоную вашій увазі показ слайдів. Ваше завдання уважно їх подивитись, після
             цього  ви отримаєте завдання. Отже ви зрозуміли – це завдання на уважність.
    - Скільки на одному з слайдів було зображено соняшників? 
      Свою відповідь покажіть сигналкою   (2 соняшники. Показують сигналку з № 2)
7. Птахи
   1. Де ночують взимку горобці та синиці?                                    (під дахом)
   2. Якого птаха підтримує хвіст під час сидіння на дереві)         (дятла)
   3. Нічний птах?                                                                               (сова)
Творче: На табло 5 малюнків птахів, з порядковим номером. За описом вам треба відгадати,
              про якого птаха йдеться мова. Хто швидше підніме картку з порядковим номером,
              той отримує 1 бал.
1.Цей гарний і цінний птах заслуговує на увагу людей і охорону. В  одній з відомих дитячих
   казок його  назвали «гидким каченям».    (лебідь)
2. Пташеня цього птаха маленьке – 3 грами, але воно хоч і сліпе, несе на спині інше пташе-
    ня. Що ж воно робить? Воно викидає решту пташенят із гнізда. Ці птахи не висиджують і
    не виховують своїх дітей, а підкидають в гнізда інших птахів. (зозуля)                                  
3. Великий птах з довгими ногами й прямим дзьобом, полює у місцях, багатих на воду. Про
    нього в народі кажуть: «Птах, що приносить дітей (щастя)». (лелека)                                                                           
4. Ці птахи можуть передбачати погоду, такі собі маленькі барометри. Про них кажуть у
   народі: «Низько літають над землею – на дощ».  (ластівки)                                                                                                   
8. Мова
   1. Дібрати антонім до слова зима                        (весна)
   2. Дібрати синонім до слова мужній                   (хоробрий, мужній, відважний, сміливий)
   3. За картками малюнками дати назви овочам і фруктам англійською мовою.
                                                                                    (яблуко      – епл
                                                                                     лимон       – лемен
                                                                                     огірок        – к’юкамбе
                                                                                     апельсин   – орінч
                                                                                     морква      - керет)                                                                                    
 Творче: Скласти вірш за римою:  діти, квіти, жить, дружить  (н-д: Ми веселі діти,
                                                                                                                  Любимо ми квіти,
                                                                                                                  Будем радо жить
                                                                                                                  І гуртом дружить.)
V. Підрахунок отриманих коштів «Інтелектуальчиків»
VІ. Проведення аукціону (кожен лот коротко характеризую, але не демонструю аудиторії)
- Ваше завдання визначитись чи бажаєте ви придбати цей лот. На продаж виставляється 10 лотів. Тож наш аукціон розпочинає свою роботу.
1.  На продаж виставляється лот № 1 – липкий бублик (скотч).
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчики»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
2. На продаж виставляється лот № 2 –  чудо-прибамбас (гумка).
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчика»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
-3. На продаж виставляється лот № 3 -  головний приз – «путівка» від туристичної фірми
   «Круїз»  (круїз навколо рідної школи).
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчика»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
4. На продаж виставляється лот № 4 –  писанка (ручка)
    Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
5.  На продаж виставляється лот № 5 –  квиток-пропуск  (на щоденне відвідування школи).
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
6. На продаж виставляється лот № 6 – «ви ще не в білому?  Тоді ми йдемо до вас» (крейда)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
7. На продаж виставляється лот № 7 – найнеобхідніша річ у стресових ситуаціях
                                                                                                               (носові хустинки)
    Початкова ціна – 1 «інтелектуальчик»
    Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
8. На продаж виставляється лот № 8 – «Мученики» (кольорові олівці)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
9. На продаж виставляється лот № 9 – «Математичний термометр» (лінійка)
     Початкова ціна – 3 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
10. На продаж виставляється лот № 10 – «Навіювання з дитинства» (іграшка)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
  (Можна закладинку – подрушку книжки; серги – коштовна прикраса – біля золота лежала)
11. На продаж виставляється лот № 11 – «Подрушка книжки» (закладинка)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
12. На продаж виставляється лот № 12 – «Коштовна прикраса – біля золота лежала»
                                                                                                                               (намисто)
     Початкова ціна – 2 «інтелектуальчик»
     Хто більше? Продано за … інтелектуальчика ….
(Якщо лоти вичерпались, а «інтелектуальчики» в когось з дітей залишились, вони можуть використати їх як додатковий бал до оцінки отриманої на уроці за їх вибором)
3. Підсумкова бесіда
 Щойно, любі діти, ви мали змогу ще раз пересвідчитись: наскільки важливо добре нав-чатися, мати гарні знання, як це може знадобитися в житті. Адже ви своїм трудом, розумом заробили кошти, які мали змогу витратити для задоволення. Ось так і в житті. Той хто має гарні знання буде цінним працівником, отримуватиме гарну заробітну плату. Тож бажаю вам добре навчатися, бути допитливими, здібними і ерудованими не лише в програмовому матеріалі. А найголовніше застосовувати свої знання і навички на практиці. Як говориться в
прислівї: «Те що знаєш і вмієш, за плечима не носи».

- Чи сподобався вам наш захід?  - Чим саме? - Про що нове для себе дізналися

Комментариев нет:

Отправить комментарий