Ключові компетентності:
- вміння вчитися;
- інформаційно-комунікативні;
- загальнокультурні;
- здоров’язбережувальні;
- громадянські;
- соціальні
У початкових класах
навчальна діяльність стає об’єктом
спеціального формування, тому ключова компетентність уміння вчитися
набуває пріоритетного значення.
Успішність навчальної
діяльності учнів великою мірю
визначається рівнем
оволодіння загально-навчальними вміннями. До їх складу входять:
-
навчально-організаційні (опанування школярами раціональних способів
організації свого навчання);
-
загальномовленнєві ( формування
умінь висловлюватися, працювати з текстовою
інформацією);
-
загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати,
запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний
матеріал);
-
контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та
самоперевірки).
У кожному наступному класі
розвиваються вміння і навички, формування яких
відбулося в попередньому.
Відповідно до вимог Державного стандарту структура змісту охоплює :
-
знання про навколишній світ (факти, уявлення, описи, поняття,
явища, події, закономірності, алгоритми);
-
способи навчальної діяльності (уміння і навички);
-
досвід творчої діяльності;
-
цінності
Освітніми результатами
є повноцінні читацькі,
мовленнєві, обчислювальні вміння і навички, узагальнені знання про реальний світ у
його зв’язках і залежностях, розвинені сенсорні вміння, мислення, уява, пам’ять, особистісно
ціннісне ставлення до праці, мистецтва, здоров’я, здатність до творчого
самовираження, уміння виконувати творчі
завдання.
Загальнокультурний розвиток здійснюється шляхом використання у
процесі навчання народознавчого
матеріалу, текстів, у яких розкриваються сторінки історичного минулого
України, інформації про відомих українців минулого і сьогодення, залучення
дітей до народних та релігійних свят та обрядів, ознайомлення з історією
їх виникнення, використання текстів на
морально-етичну тематику для побудови переказів, репродукцій картин для написання творів за картиною.
Підготовка до життя.
адаптацію учнів у швидкоплинному соціуму передбачає
засвоєння учнями назви рідної держави та
її столиці, ознайомлення з державними
символами України, усвідомлення значення
державної мови, виховання патріотичних
почуттів, толерантне ставлення до
інших націй та їхніх мов.
Належне місце на
уроках займає використання краєзнавчого та лінгвокраєзнавчого матеріалу: вислови, прислів’я, приказки, співанки, які вживають у
своєму мовленні мешканці рідного краю.
Для забезпечення успішної адаптації в шкільному середовищі
вчимо дітей спілкуватися з учителем, однокласниками, старшими і
молодшими школярами, зі службовим персоналом, дотриманню правил поведінки на
уроці,
перерві, спортивній залі, їдальні, актовій залі, на стадіоні,
подвір’ї школи.
На уроках готуємо молодших
школярів до виконання соціальних ролей:
читача бібліотеки, глядача театру, покупця, пішохода, пассажира, перехожого, відвідування різноманітних культурних заходів.
Також вчимо
любити спостерігати за природою рідного краю, не завдавати шкоди
рослинам і тваринам, екології.
Комментариев нет:
Отправить комментарий