Сформованість у молодших школярів ключових компетентностей

     Ключові  компетентності:
-  вміння вчитися;
-  інформаційно-комунікативні;
-  загальнокультурні;
-  здоров’язбережувальні;
-  громадянські;
-  соціальні
    У початкових класах навчальна  діяльність стає об’єктом спеціального формування, тому ключова компетентність уміння  вчитися  набуває  пріоритетного  значення.
   Успішність навчальної діяльності  учнів великою мірю визначається рівнем 
 оволодіння  загально-навчальними  вміннями. До їх складу  входять:
-      навчально-організаційні (опанування школярами раціональних способів організації свого  навчання);
-      загальномовленнєві  ( формування умінь висловлюватися, працювати з текстовою  інформацією);
-      загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний матеріал);
-      контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки).
  У  кожному наступному класі розвиваються вміння і навички, формування яких  відбулося в попередньому.
   Відповідно до вимог Державного стандарту структура змісту охоплює :
-      знання про навколишній світ (факти, уявлення, описи, поняття, явища, події, закономірності, алгоритми);
-      способи навчальної діяльності (уміння і навички);
-      досвід творчої  діяльності;
-      цінності
Освітніми  результатами  є  повноцінні читацькі, мовленнєві, обчислювальні вміння і навички, узагальнені знання про реальний  світ у  його зв’язках і залежностях, розвинені сенсорні  вміння, мислення, уява, пам’ять, особистісно ціннісне ставлення до праці, мистецтва, здоров’я, здатність до творчого самовираження, уміння  виконувати творчі завдання.
 Загальнокультурний розвиток здійснюється  шляхом використання  у
процесі навчання народознавчого  матеріалу, текстів, у яких розкриваються сторінки історичного минулого України, інформації про  відомих  українців минулого і сьогодення, залучення дітей до народних та релігійних свят та обрядів, ознайомлення з історією їх  виникнення, використання текстів на морально-етичну тематику для побудови переказів, репродукцій картин для  написання творів за картиною.
     Підготовка до життя. адаптацію  учнів  у швидкоплинному соціуму передбачає засвоєння  учнями назви рідної держави та її  столиці, ознайомлення з державними символами України, усвідомлення  значення державної мови, виховання патріотичних  почуттів, толерантне ставлення до  інших націй та їхніх мов.
     Належне місце на уроках  займає використання  краєзнавчого та лінгвокраєзнавчого  матеріалу: вислови,  прислів’я, приказки, співанки, які вживають у своєму мовленні мешканці рідного  краю.
    Для забезпечення  успішної адаптації в шкільному середовищі вчимо дітей спілкуватися  з  учителем, однокласниками, старшими і молодшими школярами, зі службовим персоналом, дотриманню правил поведінки на уроці,
перерві, спортивній залі, їдальні, актовій залі, на стадіоні, подвір’ї школи.
   На уроках готуємо молодших школярів до виконання  соціальних ролей: читача бібліотеки, глядача театру, покупця, пішохода, пассажира, перехожого, відвідування різноманітних культурних  заходів.

   Також вчимо  любити спостерігати за природою рідного краю, не завдавати шкоди рослинам і тваринам, екології.

Комментариев нет:

Отправить комментарий